حضور پیشکسوتان صنعت ابزار در نمایشگاه Intex 2017

بزرگان صنعت ابزار در شهر آفتاب
شرکت مبادلات نوین هزاره سوم قصد دارد نمایشگاه بین المللی تخصصی ابزار و یراق و تجهیزات وابسته را در محل نمایشگاه های بین المللی تجاری شهر آفتاب برگزار کند. این نمایشگاه در تاریخ 10 تا 13 اسفندماه کلید می خورد و تا کنون حضور پاویون کشورهایی مانند ترکیه، آلمان، ایتالیا و چین در این نمایشگاه قطعی شده است. در این نوشته، با برگزارکننده نمایشگاه بیشتر آشنا می شویم و از برنامه هایی که برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد در نظر گرفته آگاهی پیدا می کنیم و نظرات یک کارشناس و یکی از کسبه بازار ابزار را پیرامون بحث برگزاری و شرکت در نمایشگاه می خوانیم.

آقای رامین قاسمپور، مدیرعامل شرکت مبادلات نوین هزاره سوم
نمایشگاه، رویدادی است که فروشنده، خریداران و افراد مرتبط در همان صنعت را در یک زمان و مکان جمع می کند.
گردهمایی دستاندرکاران صنعت، باعث ایجاد عواملی همچون هم افزایی، نیازسنجی مشتریان، معرفی و آشنایی با آخرین دستاوردها در سطح بین المللی، آشنایی با مشتریان جدید و… می شود که مجموع این عوامل، سبب ارتقای جایگاه آن صنف و یا صنعت و افزایش گردش مالی و فروش می شود.
برگزاری نمایشگاه تخصصی بین المللی ابزارآلات،برقراری ارتباط نزدیک کلیه فروشندگان و خریداران ابزارآلات را میسر می سازد و مشتریان و مصرف کنندگان ابزارآلات، امکان مقایسه و بررسی محصولات برندهای مختلف را به دست می آورند و این نوع رویدادها،عامل مهمی در تصمیم گیری برای انتخاب همکاری با برندها است.
برندها قطعا برای تقویت خود و توسعه بازار و معرفی محصولات و خدمات خود در این نوع نمایشگاه ها برنامه ریزی های دقیق و منظمی دارند.
برنامه های این شرکت برای جذب بازدیدکننده به شرح زیر می باشد.
1. اطلاع رسانی نمایشگاه در بیلبوردهای معابر عمومی
2. اطلاع رسانی نمایشگاه در مراکز عمده فروشی ابزارآلات
3. پخش پوستر، برچسب، تراکت
4. پخش بروشور نمایشگاه در در مراکز عمده و خرده فروشی ابزارآلات در سطح کشور
5. حمایت اتحادیه های ابزارآلات شهرهای بزرگ ایران مانند تهران، تبریز، اصفهان، شیراز و ….
6. تهیه ویژه نامه نمایشگاه (مصاحبه با روسای اتحادیه ها، صاحبان صنایع، مدیران مرتبط دولتی، مقالات مرتبط) به تیراژ20 هزارعدد و پخش در مراکز عمده و خرده فروشی و به هنگام برگزاری نمایشگاه.)
7. پخش کارت دعوت به بازدید کنندگان به تعداد 15 هزار عدد
8. اطلاع رسانی نمایشگاه در 3 نشریه تخصصی ابزارآلات
9. اطلاع رسانی نمایشگاه در شبکه های اجتماعی
10. آوردن هیات های خریدار از استانهای کشور به نمایشگاه

آقای عباس برهانی استاد دانشگاه رشته مدیریت امور نمایشگاهی
“نمایشگاه های تخصصی فرصتی بی نظیر برای رونق کسب و کارها است”

بسیاری از مدیران شرکتها در روند فعالیت های بازاریابی خود دغدغه هایی دارند؛اینکه برای معرفی محصولات خود از کدامیک از ابزارهای مطرح نظیر تبلیغات، فروش حضوری یا تلفنی، بازاریابی الکترونیکی و نهایتا استفاده از ظرفیت های رسانه های عمومی بهره برداری کنند و در صورت انتخاب هر یک، چقدر هزینه کنند و چه میزان از این هزینه ها بازگشت دارد. نتایج پژوهشهای محققان بازاریابی، دلایل اصلی عدم موفقیت شرکتها را به شرح ذیل مطرح می کند:
1- عدم شناخت بازار(انتظارات مشتریان و وضعیت رقبا)
2- عدم شناخت و بهره گیری از فنون و تکنیک های کاربردی مرتبط با بازاریابی
نمایشگاهها می توانند علاوه بر پیگیری اهداف فروش به رفع دلایل اصلی عدم موفقیت آنان کمک قابل توجهی کنند چرا که نمایشگاهها ویژگیهای خاصی به شرح زیر دارند که در هیچیک از اشکال بازاریابی وجود ندارد:
 تمامی فعالان یک صنعت در نمایشگاه حضور دارند (اعم از تولید کننده مواد اولیه تا صادرکننده محصول نهایی)
 نمایشگاهها خاصیت متمرکزسازی زمان و مکان را دارند (در یک دوره زمانی کوتاه می توان شناختی نسبی از بازار مربوطه به دست آورد.)
 نمایشگاهها، هزینه بازاریابی را به شدت کاهش می دهند. (با توجه به مخاطبین متخصص و محدوده مکانی نمایشگاهها، سرعت اطلاع رسانی بالا و هزینه آن بهینه خواهد شد.)
 نمایشگاه، منطقه بی طرف به حساب می آید (این موضوع روند مذاکره را بهبود می دهد)
 نمایشگاه، تنها ابزار بازاریابی است که تمام قابلیت های سایر ابزارهای بازاریابی را علاوه بر موارد فوق در خود دارد.
اما چگونه می توان حضوری موفق را در نمایشگاه تجربه نمود.
 حتما دلایل و اهداف خود را برای حضور در نمایشگاه تعیین کنید.
 در طراحی غرفه، کارکنان غرفه، انتخاب محل غرفه،مهمترین چیزی که میتواند شما را راهنمایی کند اهداف شما هستند.
 افرادی را که برای حضور در نمایشگاه انتخاب می کنید، باید به اصول تشریفات، اصول مذاکره، مسلط بوده و شناخت کامل درباره محصولات داشته باشند.
 حتما از قبل برای بازدیدکنندگان احتمالی خود کارت دعوت ارسال کنید.
 در برخورد با بازدید کنندگان از تکنیک AREA استفاده کنید، یعنی بدون استثناء جذب کنید.پس از اولین برخورد، عدهای را محترمانه رد کنیدو برای عده ای که متناسب با اهداف شما هستند، توضیح بیشتری دهید.
 و نهایتا، قرار ملاقات تنظیم کنید.
به عنوان شخصی که در حوزه نمایشگاهی بیش از 10 سال سابقه تجربه دارم و همزمان به بررسی و مطالعه و تحقیق در این صنعت مشغول بوده ام، اعتقاد دارم شرکتها می توانند با صرف زمانی محدود برای اندیشیدن به موارد فوق، موفقیت خود را در نمایشگاه تضمین کنند. در مشاهدات خود با شرکتهایی مواجه بودم که هرچند کوچک، اما بسیارموفق بودند و از لحظه به لحظه فرصت های طلایی در نمایشگاه ها بهره برداری نموده اند.
آقای سعیدی از کسبه ی معتبر صنف ابزارآلات
نمایشگاه تخصصی ابزار در ارتقای سطح آگاهی مردم و نمایش توانمندی های صنف ابزارآلات، تاثیر خوبی خواهد داشت. ما از بیشتر نمایشگاه های خارجی در صنف ابزار بازدید می کنیم که بتوانیم اطلاعاتمان از آخرین دستاوردها را ارتقا بدهیم، طبیعتا حضور شرکت های خارجی در نمایشگاه ابزار ایران برای فعالان صنعت که نیاز به افزایش اطلاعات فنی و صنفی دارند، مفید است.
در صنف ابزارآلات، بسیاری از ابزارها هستند که مشتریان و مصرف کنندگان از وجود و یا حتی از کارآیی آنها اطلاعی ندارند. نمایشگاه تخصصی ابزارآلات باعث آشنایی بیشتر مشتریان شده و صنایع مختلف با اشنایی با این ابزارها می توانند از توانمندی این ابزارها در تولید محصولات استفاده بکنند و این طبیعتا فروش ابزار آلات را بیشتر خواهد کرد.
هر کشوری صاحب یک تکنولوژی می باشد و این تکنولوژی در محصولاتشان نمود پیدا می کند، مشارکت شرکت ها از کشورهای مختلف در این نمایشگاه برای ما امکان آشنایی با این تکنولوژی ها و ابزارها را دارد.

لینک کانال تلگرام: مبادلات نوین هزاره سوم