“نمایشگاه تخصصی بین المللی ابزار، یراق و تجهیزات وابسته INTEX 2017”

دلایل انتخاب تاریخ برگزاری نمایشگاه
بررسی های آماری و تحقیقات میدانی برای برگزاری نمایشگاه ابزار از آذر ماه سال 94 شروع شد. پس از بررسی های لازم و گفتگو با بزرگان صنعت و روسای اتحادیه ها، لزوم برگزاری نمایشگاه تخصصی بین المللی برای معرفی ابزارآلات قطعی شده اردیبهشت ماه به عنوان فصل پر رونق صنف ابزار مشخص شد.
از آنجایی که برای اعطا و اخذ نمایندگی و کارهای مرتبط تجارییک بازه زمانی حدود 2 ماهه لازم می باشد، برگزاری این نمایشگاه در اردیبهشت ماه و بعد از آن، زمان صحیحی به نظر نمی رسید، زیرا این نمایشگاه حداقل باید 2 ماه قبل از اردیبهشت ماه باشد که انتهای مذاکرات تجاری بازار گرم ابزارآلات ( اردیبهشت ماه) شروع شده باشد.
از دیگر سو 13-10 اسفندماه در مرکز نمایشگاه های بین المللی ایران – شهر آفتاب، نمایشگاه اختصاصی دستگاه هایCNC برگزار میشود. پروفایل بازدیدکنندگان نمایشگاه فوق، کارخانه داران صنایع مختلفی همچون صنعت چوب، سنگ، فلز، شیشه، پلکسیگلاس و… می باشد که قطعا در کارخانه ها ی خود از انواع ابزارآلات استفاده می کنند، وجود این نمایشگاه، امتیاز مثبتی برای ابزارآلات محسوب می شد، زیرا بازدیدکنندگان آن نمایشگاه می تواند بازدیدکننده نمایشگاه ابزار هم باشد. از این رو این تاریخ برای برگزاری نمایشگاه 13-10 اسفند ماه انتخاب گردید.

اقدامات اصولی جهت برگزاری یک نمایشگاه پر رونق
نظر به اهمیت بین المللی بودن نمایشگاه این شرکت، در شروع کار( تیرماه 95) برای تشکیلپاویون های خارجی متمرکز شده در این نمایشگاه از 10 کشور با بیش از 60% فضای نمایشگاهیپاویون های خارجی تشکیل یافت.
– بعد از تشکیلپاویون¬های خارجی، فروش آن در داخل کشور شروع شد.
– بی شک تعداد بازدیدکنندگان برای بازدید از یک نمایشگاه تخصصی بین المللی بیشتر از یک نمایشگاه فقط تخصصی می باشد. بدین ترتیب سعی شد تمهیداتی را فراهم شود که بازدیدکنندگان بیشتری را به نمایشگاه جذب کرد.
– تاکنون در دو روزنامه کثیرالانتشار جام جم و همشهری،آگهی¬های نمایشگاه منتشر شده که این روند ادامه خواهدیافت.
– در بین شرکت ها تصور بر این است که دوره های اول نمایشگاه ضعیف برگزار می شود، ما برایایجاد اطمینان،تمهیداتی را در نظر گرفته ایم که این نمایشگاه از همان دوره اول خود با قدرت و راندمان بالا برگزار شود و مشارکت کننده و بازدیدکننده از نمایشگاه راضی باشند.
در این زمینه برنامه ریزی هایدقیق و بسیاریانجام شده است که به چند مورد از آنها اشاره میشود.
25 آبان ماه ساعت 13:30 دقیقه به وقت محلی در آلمان، سمینار سرمایه گذاری در ایران در صنعت ابزار برگزار شد. این سمینار با توجه به ظرفیت این صنعت در ایران و درک آلمانی ها از این وضعیت از طرف خود آنها برگزار شد. مبادلات نوین در حال رایزنی با برگزار کنندگان آلمانی است که همان سمینار در ایران در نمایشگاهINTEX 2017 برگزار شود،طبیعتا با حضور صاحبان صنایع ابزار آلمان که آمادگی سرمایه گذاری در ایرانرا دارند و بزرگان صنعت ابزار ایران، جنب و جوش خاصی در نمایشگاه ایجاد شده و این رویداد با هدف پیگیری این جریان باعث جذب بیشتر فعالان صنعت می شود. در این سمینار، نشست های B2B ایرانی ها و آلمانی ها پیش بینی شده است که می تواند نوید بخش توسعه این صنعت در ایران باشد.

تعبیه غرفه آموزش و کار با ابزار در نمایشگاه
به هنگام بررسی بازار صنعت ابزار، چنین به نظر رسید که توانمندی های ابزارهایجدید چندان روشن نشده و باید نحوه کار با دقت بیشتریبه فروشندگان، کاربران و صاحبان صنایع دیگراموزش داده شود. برای رفع این مشکل، غرفه ای تحت عنوان ” غرفه نوآوری ها” در نظر گرفته شده است که برندها می توانند محصولات جدید خود را که نیاز به معرفی بیشتریاز توانمندی آنها دارند را در آن غرفه قرار داده و توسط کارشناس خود عملکرد دستگاه در صنایع مختلف را توضیح دهند. طبیعتا این شیوه معرفی ابزار باعث آشنایی خریداران شده و تقاضای خرید را ایجاد می کند و در نهایت، تزریق نقدینگی در این صنف را محقق می سازد.
توزیع هدفمند ویژه نامه های نمایشگاه
شرکت ” مبادلات نوین” به عنوان مجریINTEX 2017 ویژه نامه نمایشگاه را به چاپ خواهد رساند، ولی به روشی متفاوت انجام می شود.
در حال حاضر در ایران روزهای برگزاری نمایشگاه، این ویژه نامه ها پخش می شود، ولیمجری نمایشگاه در نظر دارد این ویژه نامه 2 ماه مانده به نمایشگاه بین صاحبان صنایع و افراد مخاطب پخش شودو دلیل آن هم ماندگاری این نمایشگاه در ذهن بازدیدکنندهو مخاطب می باشد. این ویژه نامه در 20 هزار نسخه چاپ و 10 هزار نسخه آن 2 ماه مانده به نمایشگاه و 10 هزار نسخه بعدی به هنگام برگزاری نمایشگاه پخش خواهد شد.
قطعا مطالب و مصاحبه با مدیران، روسای اتحادیه ها، پیشگامان صنعت و … برای مخاطبان نمایشگاه جذاب خواهد بود.

حمایت روسای اتحادیه استان ها از نمایشگاه
از تمهیدات دیگر این شرکت جلب حمایت روسای اتحادیه های استان های ایراناست که به صورت کتبی به این شرکت ارسال شده است و مدارک آن به صورت مستند موجود است. مجری نمایشگاه با کمک اتحادیه های استان¬های ایران اطلاع رسانی در ابعاد وسیع انجام داده و بازدیدکنندگان موثر را شناسایی کرده و با برنامه ریزی¬هایی که مد نظر می باشد در نمایشگاه پذیرای آنها خواهد بود.
همینطور برای بازدیدکنندگان و مشارکت کنندگان داخلی و خارجی نشست هایB2B ترتیب داده و سعی در افزایش بازدهی مشارکت کنندگان نمایشگاه و برنامه ریزی های مفیدی برای بازدیدکنندگان داشته باشیم.

حضور قطعی و پر رنگ شرکت های خارجی در نمایشگاه
لازم است ذکر شود بیش از 60 درصد فضای نمایشگاهINTEX 2017 توسط شرکت هایی از کشورهای ترکیه، آلمان، چین، ایتالیا، تایوان، اتریش، رومانی، هندوستان، ویتنام، جمهوری چک که در ایران نمایندگی ندارند، پر شده که این،یکی از مزیتهای فوق العاده INTEX 2017 می باشد که می¬تواند برای بازدیدکنندگان جذابیت دوچندان داشته باشد.(گرفتن نمایندگی از شرکت¬های خارجی در نمایشگاه) و همینطور باعث افزایش دانش فنی صاحبان صنایع، سرمایه گذاری و تولید مشترک و … برای مشارکت کنندگان را در بر داشته باشد.

لینک کانال تلگرام: مبادلات نوین هزاره سوم